Poniedziałek, 9 lutego 2009

Teraz mamy… osiem lat?

Więc stoję w kuchni trochę jakby niepewny i wydaje mi się, że jakiś czas temu zrobiłem filiżankę herbaty. Nie czarnej, raczej taki rodzaj dołóżkowo-rumiankowego czegoś. Wyraźnie pamiętam robienie tego. Dreptam niepewnie sprawdzając wszystkie miejsca, gdzie filiżanka herbaty mogłaby chcieć mi sprawić miłą niespodziankę, zaczynając od Przy Czajniku i Na Stole Kuchennym, potem — nieco bardziej nerwowy — sprawdziłem Takie Wyspowate Coś Stojącego Na środku Stołu Do Stawiania Na Tym Rzeczy, a nawet, bez nadziei na powodzenie, Lodówkę.

W tym właśnie miejscu zacząłem się zastanawiać czy rzeczywiście zrobiłem rzeczoną herbatę czy tylko wyobraziłem to sobie, i jakie jest prawdopodobieństwo kradzieży w wykonaniu gnomów jeśli ją jednak zaparzyłem.
Potem przypomniałem sobie, że dziś były ósme urodziny bloga. (Tu jest pierwszy prawdziwy post. Ma numer dwa, bo pierwszy był wpisem testowym.) Pomyślałem Lepiej pójdę i napiszę coś o tym, i poszedłem z powrotem do sofy, którą zamieszkiwałem przez większość dwóch dni i tam, obok miejsca, gdzie siedziałem, zapomniana i niewypita prawdopodobnie od godziny, była filiżanka bardzo zimnej herbaty rumiankowej.
I pomyślałem, że osiem lat temu (kiedy opisywałem powstawanie Amerykańskich bogów, nerwowo i ostrożnie zanurzając palce u nóg w otchłani blogowania) czy wyobraziłbym sobie przyszłość, w której, zamiast zapisywać proces powstawania nowej książki, będę pisał o niezbyt interesujących zaginionych filiżankach rumiankowej herbaty?

I pomyślałem: tak. Brzmi nieźle. Wszystkiego najlepszego, blogu.

(Spodziewałem się, że by uszanować urodzinowy miesiąc, Wyrocznia jest teraz mną w turbanie — i faktycznie jest: http://www.neilgaiman.com/oracle/)

Ten post czytaliście dzięki filiżance herbaty rumiankowej.

Skomentuj

